Ders İçerikleri

1. YARIYIL DERSLERİ

Türk Dili-I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin özellikleri, işleyiş kurallarını, yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kuralları, noktalama işaretleri, okuma alışkanlığı, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı, dil ve dilin özellikleri; dil-düşünce ilişkisi; dilin gücü; ana dili-yerel dil-millet dili-devlet dili- eğitim dili-kültür dili- uluslararası dil; dil-kültür ilişkisi; medeniyet; dilekçe yazımı; dil aileleri-dil grupları -Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri ve gelişmesi; dil bilgisi ve bölümleri; sözcük çeşitleri-kök-ek; cümle ve cümlenin öğeleri; yazım kuralları ve uygulaması; noktalama işaretleri ve kullanımıyla ilgili konular.

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Millî mücadelenin anlam ve öneminin kavranması, temel kavram bilgisi, Osmanlı Devleti ve çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemleri, Osmanlı Devletinin son döneminde fikir hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve işgaller, milli mücadele hareketinin doğuşu ve milli teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması.

İngilizce – I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
İngilizce kelime bilgisi, kurallı cümleler, her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma, anlamlı cümleler kurabilme, düşünebilme ve iletişim kurabilme, okuma becerilerini geliştirme, hem sözlü ve hem de yazılı olarak kendini ifade edebilme.

İletişime Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Beşeri iletişimin temel kavram, terim, kuram ve ilkelerini açıklamayı, kişilerarası iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, örgütsel iletişimin işleyişini temel kavramlar ve kuramlar ışığında incelemeyi, öğrencilerin iletişime dair kavram, kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmalarını ve bunları uygulamada kullanmalarına yatkınlık kazandırma, iletişimin tanımı, iletişimin kültür boyutları, iletişim sürecinin unsurları, iletişim türleri, temel iletişim modelleri.


Görsel İletişim Tasarımına Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Desen, renk, kompozisyon ve fonksiyonlara göre konsept araştırmaları, 2 boyutlu tasarımlarda stratejik olarak çözümleme, görsel farkındalık ve görsel okuryazarlığın gelişimi, algı, Gestalt ve tasarım dinamiği kuramları konularının öğrencilere aktarılması, görsel iletişim tasarımı çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme, görsel ifade yöntemlerinin estetik kurallar çerçevesinde nasıl kullanılacağı ve nasıl uygulanması gerektiği teorik ve pratik araştırmalar.

Sanat Tarihi I, (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramları, tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisi, Prehistorik dönemlerden 18.yy Neo klasisizme kadar olan dönemde sanat ve kültürde çeşitli formal ve kavramsal stratejileri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmak, teorik metinlerin yanı sıra sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, çeşitli akımlar ve görseller analiz edilmesi.

Temel Tasarım I (2+4) 4, Zorunlu, 6 AKTS
Temel tasarım elemanları, farklı çizim teknikleri ve materyallerini tanıtarak basit geometrik figürlerden karmaşık şekiller ve formlara doğru görme, algılama ve çizme becerisi kazandırmayı ve ileriki sınıflarda bilgisayar ortamında oluşturulan kompozisyonlar için öğrencinin algısını geliştirmeyi ve temel el becerisi kazandırma; nokta, çizgi, plan, hacim, doku, ton, ışık-gölge, kontrast, mekan ve perspektif, derinlik, hareket, oran, orantı gibi çizim öğelerinin uygulamaları, bu uygulamalarla çeşitli çağdaş malzemelerle özgün bir ifade dili geliştirme.

Kariyer Planlama, (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Gelecekle ilgili kariyer planlamaları için gerekli bilgiler vermek ve görsel iletişim tasarımı alanıyla ilgili bilgilendirmeler, Kariyer planlama kavramı; Mezuniyet sonrası kariyer alternatifleri başarı hikayeleri.

2. YARIYIL DERSLERİ

Türk Dili – II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, Anadilin yapısı ve işleyiş özellikleri, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme, Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları.


Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi şartlarda nasıl kurulduğu ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları, Lozan Anlaşmasından sonraki iç ve dış gelişmeler, Türk Dış Politikasını (İkinci Dünya Savaşı sonrası gelişmeleri-Türkiye’nin Güvenlik paktlarına üyeliği ve Avrupa Birliği ile olan ilişkileri) sebep-sonuç ilişkileri.

İngilizce II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Temel seviyede kelime bilgisi, bunlarla kurallı cümleler kurabilme ve temel anlamda kendilerini ifade edebilme, dinleme, anlama çalışmaları, kaynak kitabın yanı sıra ilave materyaller yardımı ile kendini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirme uygulamaları.


Sanat Tarihi II (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramları, tarihsel süreç içinde Sanat Tarihi I dersinin devamı olarak, 19. Yüzyıldan 1970’lere kadar sanatın gelişimi, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserleri, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısı, eserlerin özellikleri, sanat tarihi terminolojisi, önemli sanatçıların tartışılması yanı sıra Modern Sanat’tan savaş sonrası sanata, sanatın gelişimini etkileyen çeşitli akımlar ve görsellerin analizleri.

Temel Tasarım II (2+4) 4, Zorunlu, 6 AKTS
Temel Tasarım I dersinin devamı olarak alan bilgisini geliştirmek, uygulamalar yapılırken tasarımın kavramsal boyutunun sorgulanması ve güncel örnekler üzerinden değerlendirilme, tasarımın kültürel, tarihi ve sosyal bağlamı, temel tasarım elemanları ve prensiplerinin tanımlanması, dünyadan örneklerin karşılaştırmalı biçimde gösterilmesi, düşünme, görme ve üretim süreçleri kapsamında uygulamalar.

Tipografi (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Tipografinin tarihi, temel terimleri, temel yazı karakterleri konusunda bilgiler, uygulamalı projeler ışığında tipografik tasarım kriterleri, biçim-içerik ilişkileri, geometrik soyutlama ve yalınlaştırma, görsel hiyerarşi, tipografik kompozisyon ve bütünlük oluşturma yöntemleri.

Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım I (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Vektörel tabanlı programların nasıl kullanılacağını ve bir grafik tasarım ürününün bu programları kullanarak nasıl tasarlanacağı, bilgisayarda vektörel tabanlı programlarla grafik tasarım ürünlerinin grafik tasarım ilke ve elamanlarına göre tasarlanması.

İletişim Psikolojisi (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler, bu konudaki kazanımların bireysel yaşamdaki uygulamaları, böylece iletişim becerilerinin güçlendirilmesi, iletişimdeki süreç ekolü çerçevesinde kişilerarası iletişimin daha etkili hale gelmesi için dikkat edilmesi gereken unsurlar.

3. YARIYIL DERSLERİ

İletişim Kuramları I (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Ana akım kuramlar çerçevesinde iletişim bilimlerindeki temel kuramsal ve epistemolojik yaklaşımlar, hipodermdik iğne ve ilk etki kuramları, iki aşamalı akış, deneye bağlı geliştirilen psikolojik yaklaşım, kullanımlar ve dorumlar modeli, suskunluk sarmalı, kültürel göstergeler ve ekme kuramı, gündem belirleme, teknolojik belirlenimcilik gibi kuram ve yaklaşımlar.

Reklam Analizi (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Reklam alanında kuramsal bilgiye dayalı analiz yeteneği ve eleştirel bakış açısı kazanmaları; reklam tasarımının yapılabilmesi için, konunun iyi incelenmesi, pazarın durumu, hedef kitlenin dikkatini çekmek için toplumun özelliklerini, kültür, estetik, görsel analizlerle belirleyerek reklamın yaratıcı fikrine ulaşma, televizyon reklamlarını, basılı reklamları ve dijital reklamların analiz edilmesi, bu analizi yapabilmek için gerekli olan yaratıcı süreçleri tanımlayıp takip edebilmek, reklamın amacını ve buna uygun olarak geliştirilen stratejiyi takip edebilmek ve bu minvalde beceriler geliştirmek.

Temel Fotoğrafçılık (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Temel fotoğrafçılık bilgisi ve etkili fotoğraf çekme becerisinin kazandırılması, fotoğraf makinesinin çalışma özellikleri, fotoğrafın dijital olarak işlenmesi ve fotoğrafta kompozisyon oluşturma.

Hareketli Grafik Tasarım ve Animasyon (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Hareketli görüntü tasarımı çerçevesinde grafik tasarım prensiplerini, hareket ve zaman kavramlarının kullanılmasını ve hareketli grafiklerin (motion graphics) oluşturulmasında temel yaklaşımlar, hareketli görüntü tasarımı, hareket ve zaman kavramları, hareketli grafiklerin oluşturulmasında temel yaklaşımlar, video, ses ve grafik kaynaklı malzemeleri bir araya getirme ve kompozisyonlar.

Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım II (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Grafik tasarım ürünlerinin görüntü işlem programlarında eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmak, dijital kolaj ve dijital tasarımlar yapmak, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerin temel basamakları, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesi.

Masaüstü Yayıncılık (2+2) 3 Zorunlu, 5 AKTS
Gelişen teknolojinin sunduğu güncel teknikler ile masaüstü yayıncılıkta bir zorunluluk haline gelen araçları kullanarak sayfa tasarımı yapmak, tekniklerini öğrenmek ve uygulamalar hazırlatmak, masaüstü yayıncılığın tanımı kullanılan araçlar, masaüstü yayıncılıkta tasarım, sayfa tasarımına giriş, kitap, dergi, afiş, broşür, katalog e-dergi, e-kitap vb. gibi materyallerin sayfa tasarımları, düzenlenmesi ve sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar.

Ambalaj Tasarımı I (2+2) 3 Zorunlu, 5 AKTS
Ambalajın ürün kimliği ve pazarlama üzerindeki etkisini tanımlamak, ambalajın yapısal tasarımı ve tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan grafik tasarım uygulamalarını analiz ederek ambalaj tasarım projesi hazırlama becerisi kazandırmak, ambalaj tasarımı ile ilgili teorik bilgilerin örneklerle açıklanması, bu alandaki yeni eğilimlerin incelenmesi ve örnek olayların sunumu, karton ambalaj bıçakları, yaratıcı form çalışması ve maket yapımı, etiket tasarımı, örnek çalışmalar, çeşitli malzemeler (ahşap, cam, oluklu mukavva, metal, pvc vb) tanıtımı, bu bilgiler ışığında bir ambalaj serisi tasarımı, ambalaj üzeri grafik çözümlemeleri, ortaya çıkan maketin bir sergileme standı/düzeni demonstrasyonu/prototipi ile sunumu.
 
4. YARIYIL DERSLERİ
 
İletişim Kuramları II (3+0) 3 Zorunlu, 3 AKTS
İletişim/kitle iletişimine dair eleştirel kavramları ve yaklaşımlar, alana dair eleştirel bir perspektif kazanmak, Frankfurt Okulu düşünürleri ve yaklaşımları, İngiliz Kültürel İncelemeleri, Ekonomi Politik Yaklaşım, düşünürleri ve yaklaşımları.

Çoklu Ortam Tasarımı (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazandırılması, yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması.

Bilgilendirme Tasarımı (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Açık ve kapalı alanlarda, baskı tabanlı, dijital tabanlı ya da üç boyutlu araçlara dayalı bilgilendirme sistemlerinin planlanması, tasarlanması ve üretimi, çevre grafiği, bilgilendirme sistemleri, sembol tasarımları, evrensel tasarım ve kullanıcı ihtiyaçları konularında araştırmalar, dönem boyunca farklı ihtiyaçlara ve kullanıcı gruplarına yönelik olarak bilgilendirme tasarımları üretimi ve sunumu.

Görsel Kültür ve Estetik (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Görsel kültür konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmesi, bu doğrultuda çok çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecek eleştirel yaklaşımlarla tanışmak, resim, fotoğraf, mimari, sinema gibi görsel sanatlar ve teknoloji ilişkisi bağlamında, değişen görsel estetik algısının örneklerle anlatımı.


Oyun Tasarımına Giriş (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Oyun tasarımının temel kavram ve çalışma ilkeleri, oyunların yaratılması süreci hakkında bilgi sahibi olmak, bu bilgileri geliştirmek, tasarlanacak oyunlara aktarmak, uygulamalı, oyuncu-odaklı, döngüsel/yinelemeli tasarım anlayışı, dijital ve dijital-olmayan oyunun, fikir aşamasından başlayarak nihai ürün aşamasına dek geliştirilmesi.

Reklam Fotoğrafçılığı (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Reklam sektörünün bileşenlerinden olan reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi ve toplumsal değişimle birlikte ekonomik, teknolojik ve estetik belirleyenlerin, reklam fotoğrafçılığına etkilerini öğrenmek; reklam fotoğrafçılığı alanında yaygın olarak kullanılan stüdyo içi ve stüdyo dışı yaratıcı çekim teknikleri ile çekim sonrası dijital işleme süreçleri uygulama yapılarak deneyim kazanmak, anlatım ve çekim uygulamaları, reklam fotoğrafçılığında, çekim öncesi, çekim süreci ve çekim sonrası süreçlerinde yapılması gerekenler, ürün, moda, mimari, gıda, turizm, endüstriyel ve diğer reklam fotoğrafçılığı alanlarında uygulamalar.

Ambalaj Tasarımı II (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Ambalaj Tasarımı I dersinin devamı olarak yazılı ve görsel araştırmalar yaparak, marka geliştirme ve görselleştirme referanslar doğrultusunda özgün ambalaj tasarımları üretmeleri, sözel bilgilerin ambalaj üzerinde düzenlenmesi, ambalajın birincil iletişim bölgesindeki unsurlar, ambalaj tasarımında doğru tipografi ölçütleri, konu araştırma, kavramsallaştırma, metin üzerinde çalışma, grafik yorum ve görselleştirmeler.
 
5. YARIYIL DERSLERİ

Medya Yönetimi (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Medya yönetimi alanında akademik bilgiler, yönetimsel bilgilerin araştırması, planlama, analiz etme, strateji belirleme yetileri, bunların uygulamaya dönüştürülmesi, vaka çalışmalarını inceleme, yönetimsel bilgi ve becerilerin uygulamaya konulması, yönetimsel karar alma süreci, liderlik ve iş gücü, stratejik yönetim, planlama, pazar analizi, pazarlama ve araştırma, yaratıcılık ve yenilikçi içerik, insan yönetimi ve müşteri ilişkileri.

Dijital Videoya Giriş (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Dijital video temel prensip ve teknikleri, dijital video ve görüntü temel bilgileri, kurgulamaya giriş konuları.


Görsel İletişim Tasarımı Atölyesi I (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Görsel iletişim tasarımı elemanlarını kullanarak belirlenen bir tema üzerine bir tasarım projesi fikri geliştirilmesi, projenin analizinin yapılması, problem ve hedefler arasındaki faaliyet ve yöntemlerin belirlenmesi ve projenin gerçekleştirilmesi, düşünme, araştırma ve üretim süreçlerinin uygulamada çözümlenmesi, tasarım probleminin analiz edilmesi, literatürün taranması, projenin katkısının ve yönteminin tanımlanması, hedef kitlenin analizlerinin yapılması ve projenin sunumu.

Reklam Filmi Yapımı (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Reklam filmi tasarım ve yapım süreçleri, reklamın genel içeriğinin belirlenmesi, hedef kitle analizleri, medya planlaması ve müşteri temsilciliği, reklamda düşüncenin filmsel iletiye dönüştürülmesi, reklam filmleri, anlatı biçimleri ve içerikleri, görsel üslup seçimi ve hedef kitle ilişkisi, reklam filmi uygulamaları.

Web Tasarımı I (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Web tasarımı ilkeleri ile HMTL ve CSS dillerini kullanarak web standartlarına uygun kullanıcı dostu, erişilebilir ve duyarlı (responsive) web siteleri tasarlayabilme, web tasarımı temel kavramları, web sayfası-sitesi mimarisi: web tasarım ilkeleri, web tasarım tarayıcıları, web geliştirme yardımcı araçları, HTML’nin yapısı ve programlama, HTML ile sayfa yapılandırma, HTML etiketleri, CSS yapısı ve programlama, CSS programlama, CSS ile sayfa yapılandırma, web sayfasını yayınlama, dosya transfer protokolü ve güncelleme konuları.

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Temel araştırma yöntemleri, araştırma konusunun nasıl seçeceği, nelerin araştırma konusu olup olamayacağı, araştırma hipotezlerini oluşturabilme, araştırma yöntemlerinin sosyal bilimler özgülünde irdelenmesi, araştırma sürecinin ayrıntılarıyla aktarımı.
 
6. YARIYIL DERSLERİ


Dijital Video Kurgu (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Çekilmiş videoları doğru analiz ederek, amacına uygun şekilde ayıklanması, estetik bir bakış açısıyla dijital kurgu programları kullanarak kurgulamalar, kurgunun tanımı, amacı ve tarihçesi, kurgulanacak görüntüleri ayıklarken dikkat edilmesi gereken ana başlıklar, örnek videoların gösterimleri, kamerada çekilen videolara estetik bir bakış açısı kazandırılması, ses ve müzikle desteklenerek bir kurgu programı yardımıyla, TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi haline getirilmesi.
 
Grafik Üretim Teknikleri I (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Grafik tasarım üretim sürecinin baskı öncesindeki aşamalarına hâkim olması, montaj ve montaj çeşitleri, parça, forma, ambalaj montajları, montaj program ve donanımları, kırma katlama yöntemleri, montaj sistemlerinde otomasyon, dijital baskı montajı.

Görsel İletişim Tasarımı Atölyesi II (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Görsel İletişim Tasarımı Atölyesi I dersinin devamı olarak, belirlenen bir tema çerçevesinde görsel iletişim tasarımı elemanlarını kullanarak bir tasarım projesi fikri geliştirilmesi.

Web Tasarımı II (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
CSS3 ve frameworklar kullanarak etkileşimli, kullanışlı, erişilebilir ve duyarlı (responsive) web siteleri hazırlamanması, transition, animation, 2D transform, 3D transform, flexbox, grid ve framework kullanarak web siteleri hazırlanması.

Dijital Fotoğrafçılık (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Dijital fotoğraf makinelerinin kullanımı ve çekim sonrasında dijital fotoğraf verisinin bilgisayar programları yardımıyla işlenerek baskı aşamasına getirilmesi, dijital fotoğraf, dijital fotoğraf makineleri, dijital fotoğrafta kullanılan yardımcı gereçler, dijital fotoğrafçılıkta kullanılan dosya formatları, dijital verilerin saklanması, raw formatının işlenmesi, deneysel dijital fotoğraf, stop motion, HDR, panoramik fotoğraf ve dijital fotoğrafçılıkta kullanılan dosya formatları.

Dijital Tasarım ve İllüstrasyon (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Dijital tasarım ve illüstrasyon yapmayı geliştirilen projeler, raster grafik özellikleri, vektörel çizim ve değişik kullanım alanları kullanarak, dijital çizim teknikleri, uygulama pratikleri ve özgün tasarımların üretilmesi.

7. YARIYIL DERSLERİ

Mezuniyet Projesi I (2+5) 5, Zorunlu, 8 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar ve örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik, görsel iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınması.

Kurgu Teknikleri (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Film kurgusunda, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiği, başarılı bir kurgu için gerekli olan unsurların farkındalığının sağlanması, sözle ifade edilemeyecek kavramların sadece görüntüyle nasıl aktarılabileceği, kurgu teknikleri dersi, senaryonun realize edilmesi sürecinde yönetmen tarafından pelikül üzerine saptanan görüntülerin (kurgunun en küçük birimi olan çekimlerin), belirli ilkelere göre birleştirilmesi.

Etkileşimli Tasarım Stüdyosu I (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Etkileşimli tasarımın teorik ve uygulamalı yapısının projeler aracılığıyla deneyimlemesi, kodlama ve güncel uygulamalar ile etkileşimin yaratıcı kullanımlarının keşfedilmesi, tasarım odaklı düşünme, kullanıcı deneyimi tasarımı, arayüz tasarımı, grafik elemanları, doku, hareket ve animasyon kavramlarının irdelenmesi, örneklerin analiz edilmesi ve tartışılması, stüdyo temelli uygulamalar ile etkileşimli ve yaratıcı ürünler ortaya

Grafik Üretim Teknikleri II (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Grafik üretim teknikleri sürecinin baskı ve baskı sonrası işlemleri, tipo, ofset, tifdruk, flekso, serigrafi gibi günümüz baskı tekniklerinin tanıtımı ile laminasyon, kesim ve ciltleme işlemleri.

Sosyal Medya İçerik Yönetimi (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgiler, sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarılması, sosyal medyada içerik üretimi ile pazarlama stratejisinin oluşturulması, fotoğraf ve özçekim, twitter’da fotoğraf kullanımı, instagram’da fotoğraf kullanımı, çekim teknikleri (çekim ölçekleri, kamera devinimi ve açılarıyla yaratılan anlam, aydınlatma ve renklerin anlamı, ses, ses efektleri ve müzik, uzam ve sürem, kurgulama), youtube’da video kullanımı, infografikler, reklam filmlerinde düşünsel yaratım süreci, viral pazarlama ve sosyal medyada reklam paylaşımı konuları yer alır.
 
8. YARITIL DERSLERİ


Mezuniyet Projesi II (2+5) 5, Zorunlu, 8 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar ve örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik edilmesi, görsel iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınması.

İletişim Hukuku ve Telif Hakları (3+0) 3, Zorunlu, 3 AKTS
Kitle iletişiminde çeşitli mecralara dair hukuk kurallarını etik ilkeler temelinde bütünleştirerek gözden geçirilmesi, basın, radyo televizyon, sinema, internet gibi farklı mecraları ilgili kanunları ile incelemenin yanı sıra, Türk Anayasaları ve kanunlarında düşünce ve ifade özgürlüğü ve basın özgürlüğü gibi konuların ele alınması.

Etkileşimli Tasarım Stüdyosu II (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Etkileşim Tasarımı I dersinde edinilen bilgileri temel alarak ve insan odaklı tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak; bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk iletişim tasarımı problemini etkileşimli grup çalışması içinde çözmeyi ve iletişim tasarımı ürünlerinin geliştirilmesi.

Portfolyo Hazırlama (2+3) 4, Zorunlu, 5 AKTS
Özgün tasarım çalışmalarını kapsayan birer portfolyo tasarımı oluşturulması, görsel iletişim tasarımında tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri ile özgün portfolyo tasarımları.

Web Sitesi Yönetimi (2+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Frameworkler kullanarak tema oluşturma, içerik yönetim sistemleri (İYS) kullanarak web siteleri hazırlama, içerik yönetim sisteminin kurulumu, site yönetimi ve sistem yönetim işlemlerini gerçekleştirme, WordPress, Drupal ve Joomla da dahil olmak üzere, bugün web üzerinde kullanılan en popüler üç açık kaynaklı içerik yönetim sisteminin (İYS) tanıtımı, İYS web sitesi, statik bir web sitesi ve diğer sunucu tarafı teknolojilerini kullanan web siteleri arasındaki farklar bir sunucu tarafı veri tabanı ile çalışmanın faydaları ve web siteleri oluşturma ve yönetme gücünün ortaya konması, en popüler üç açık kaynaklı İYS'nin benzer ve ayrışan taraflarının karşılaştırılması, içerik oluşturma ve düzenleme, işlevsellik ekleme ve özel şablonlar ve temalar oluşturma dahil olmak üzere, İYS kullanarak web siteleri oluşturma ve yönetme ve İYS web siteleri ile devam eden bakımların ele alınması.
 
SEÇMELİ DERSLER

Güncel Sanat Düşünceleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Çağdaş sanata yön veren sanatçılar ve sanat eserlerinin analizleri, dünyada ve Türkiye’de güncel sanatçıların ürettikleri konseptler hakkında düşünme ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi, 1960 sonrası çağdaş sanat akımları, yurtiçi ve yurtdışındaki güncel sanatçılar, eserler ve konseptlerin incelenmesi.

Sosyal Psikoloji (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Toplumun birey ve bireyin toplum üzerindeki etkilerini inceleyen sosyal psikolojinin gelişimi, temel kuramsal yaklaşımları ve özellikle de iletişim çalışmalarına büyük katkı sunan tutum, etki ve ikna gibi kavramları, sosyal psikolojinin tarihî gelişimi, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesi, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim.

Yaratıcı Marka Tasarımı (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Çoklu ortam teknolojisi ve kanallarını kullanarak lüks ya da kitlesel tüketim amaçlı küresel bir markanın yaratılmasında perspektif ve marka kimliği, yeniden markalaşma sürecinin anlamlandırılması ve analiz edilmesi, bir markanın marka kimliğini oluşturma ve tasarlama aşamaları, marka stratejilerini kullanarak yaratıcı bir marka tasarlama.
 
Çizgi Roman (2+2) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kuramsal ve uygulamalı olarak çizgi roman üretimi hakkında teklik bilgileri aktarmak ve uygulatmak, farklı çizgi roman türlerini tanıtmak, isteğe göre özgün bir anlatım türü ve tarzı geliştirme, bu sürece paralel olarak özgün karakter(ler) oluşturma, çizgi öykü anlatım yöntemleri, farklı tür ve farklı çizim malzemeleri kullanarak uygun sayfa düzeni üzerinde çizgi romanlarının geliştirilmesi ve sunumu, tasarlanan karakterlerin ve bu karakterlerle geliştirilen öykülerin çizgi öykü anlatım yöntemleri ve türlerini tanımlayarak ve farklı dijital çizim malzemeleri de kullanarak uygun sayfa düzeni üzerinde sunulması,  çizgi romanın gelişimi ile ilgili temel bilgiler üzerine temellenecek şekilde özgün uygulamalara geçilmesi, kuram ve uygulama dengesi kurularak yetkin çizgi roman tasarlama ürünleri ortaya çıkarılması, tasarım evresi, çizim, dijitale aktarım, dijital tablet çizimi, renklendirme, vb. uygulamalar.

Popüler Kültür ve Medya (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medya çalışmalarının dayandığı temel kuramsal bakış açılarını ve toplumsal değişimler ve tüketimdeki rolünün incelenmesi, ağırlıklı olarak, toplum, birey, kültür ve ideoloji ile bağlantılı eleştirel kuram incelemeleri ışığında kültür ortamlarının incelenmesi, kültür tanımlamaları ve tartışmalarına yer verilerek, medya- kültür ilişkisi, medya temsillerinde farklı kültürel kimliklerin inşasına yönelik doğallaştırmalar, bu kapsamda üretilmiş akademik çalışmaların incelenmesi ve tartışılması.
 
Kültürlerarası İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kültürlerarası iletişim biçimleri ve süreçleri hakkında kuramsal yaklaşımlar, kültürlerarası iletişimin çeşitli boyutları, özellikle çok kültürlülük, tanı(n)ma, dışlama ve benimseme tarzlarının gerek gündelik yaşamdaki gerekse medyadaki yansımaları.
 
Kurumsal Kimlik ve Marka (3+0) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Günümüz iş hayatında önemli yeri olan kurumsal kimlik ve marka süreçleri, marka yaratabilmek için gerekli alt yapıyı oluşturulması, marka kavramı tanımları, markanın işlevleri, markanın tarihçesi, marka türleri, markanın sağladığı yararlar, marka yaratım süreci, marka yönetimi, kurumsal kimlik kavramı tanımı, kurumsal kimliğin tarihsel gelişim süreci, kurumsal kimliğin özellikleri ve kurumsal kimlik oluşturma.

Renk Bilgisi (3+0) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Renk teorisi, matbaacılık üretiminin bütün aşamalarında hatasız renk oluşturma ve kullanma, renk biliminin tarihsel gelişimi, rengin tanımı, bileşenleri, ışık ve aydınlatma kaynakları, gözlemciler, insan gözü, renk algılayan cihazlar, renk algısı, kromatik adaptasyon, üretim sistemlerinde renk oluşturma yöntemleri, metamarizm, renk tolerans metodları, renk ölçüm cihazları; densitometre, kolorimetre, renk ölçüm cihazları; spektrofotometre, renklendiriciler, boyar maddeler, pigmentler, endüstriyel renk sistemleri, renk evren modelleri.
 
Film ve Animasyon Analizi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Görsel yeniliklerin tarihi, film ve animasyonun gelişiminin irdelenmesi, diğer disiplinlerle bağlantısının kurulması, film ve animasyonun tarih içindeki yeri ve gelişimi.

Reklam Stratejileri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Bir reklamın bütünleşik pazarlama çalışmalarındaki önemini, reklam yönetim sürecini ve işleyişini, reklamcılıkla ilgili düzenlemeleri ulusal ve uluslararası örnekler temelinde öğrenme, reklamcılık ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgiler, müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi.
 
Medya Planlama (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Bir ürün ya da hizmetin reklam çalışmalarının medya planlamasının yapılması, bir ürün ya da hizmetin, lansman ya da hatırlatma amaçlı reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının hazırlanması.
 
Tasarım Odaklı Düşünme (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Tasarım Odaklı Düşünüş (Design Thinking) ile, tüketicileri anlamayı, sorunları tanımlamayı, prototip oluşturmayı ve yenilikçi çözümler yaratmayı öğrenmek, saptanacak proje konuları doğrultusunda araştırma yapmak ve farklı yaratıcı çözümler üretme, bu süreçte kişisel beceriler elde etmek, konuya yönelik probleme değişik açılardan bakabilme, çok sayıda taslak üretme alışkanlığı edinme, yapılacak uygulamalar sonrası özgün üretimi savunabilme becerisini elde etmek, tasarım alanlarında sorun tanımlama, yaklaşım belirleme ve analiz etme, değişik kavramlardan yola çıkarak tasarım projeleri üzerinde geliştirme, renk, illüstrasyon, kompozisyon ve tipografik öğeleri bir kompozisyon dahilinde kullanarak, bilgisayar destekli ya da baskı yöntemleri ile proje uygulaması.

Görsel Öyküleme Atölyesi (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Storyboard, senaryo teknikleri, film okuma, animatik, zamanlama vb. konularda uygulamalar, yazılı fikirlerin senaryoda görsel olarak tasarlanması, animasyon sürecinde uygulanması ve sinematik sürekliliğinin sağlanması için sahne hazırlığı.
 
Web Programlama (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Dinamik web siteleri hazırlayabilmek için web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinlikleri kazanma, PHP dili, değişkenler, sabitler, işleçler, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve PHP ile veri tabanı işlemleri.
 
İleri Fotoğraf Teknikleri (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Dijital fotoğraf alanındaki yeniliklerle birlikte sürekli güncellenen çekim ve çekim sonrası işleme süreçlerindeki ileri teknikleri verimli bir şekilde kullanabilecek duruma gelme, fotoğraf düzenleme yazılımı konusunda da bilgi ve becerilerin gelişmesi, çekim ve çekim sonrası düzeltiler, renk, ton ve kontrast gibi ayarların yanında filtreleme ve efekt teknikleri ile ilgili uygulamalar.

2 Boyutlu Animasyon (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Başlangıç seviyesinde iki boyutlu animasyon üretimine ilişkin temel bilgilerin aktarılması, animasyon üretimine ilişkin ilk çalışmalar, iki boyutlu animasyon üretim teknikleri hakkında temel bilgiler.

Oyun Tasarımı Atölyesi (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Bir ekip kurarak A’dan Z’ye atölye çalışmaları çerçevesinde yaratıcı, özgün ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayan oyun tasarlamalarının geliştirilmesi, oyun tasarımı kapsamında hikaye, karakter, nesne, item, harita, ödül, ceza yapısının yanı sıra arayüz ve level tasarımlarının da atölye ortamında uygulanması.

Veri Tabanı (2+2) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Veri tabanı yönetim sistemleri ile ilgili prensipler ve konular hakkında yeterliliklerin kazandırması, tasarım algoritmaları ve uygulamaları; varlık-ilişki modeli; hiyerarşik, ağ, ilişkisel veri tabanları; sorgu dilleri; ilişkisel cebir ve hesaplama; veri bağlılıkları; normal formlar; tutarlılık, bütünlük ve güvenlik sorunları konuları.

Disiplinlerarası İletişim Tasarımı Uygulamaları (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
İletişim tasarımında disiplinler arası yöntemlerin kullanılmasıyla yaratıcı projelerin üretilmesi, proje üretirken estetik duyarlılıkların geliştirilmesi, yanı sıra takım çalışması becerisinin de geliştirilmesi, projelerin hikaye anlatımı, iletişim tasarımı, oyun tasarımı, görsel sanatlar ve teknoloji gibi farklı alanların kesişiminde yapılması, disiplinlerarası projelerde uygulamalı olarak gruplar halinde çalışılması, bu süreçte projenin kavramsal alt metninin oluşturulması, konsept geliştirme, proje uygulamasına ilişkin iletişim stratejilerinin de geliştirilmesi.


Sergileme Tasarımı (2+2) 3, Seçmeli, 5 AKTS
Sergi ve fuar alanlarında grafik tasarım, tanıtım ve reklam açısından analiz yapabilme, sergi ve fuar yapılan mekânların analizini yapabilme, hedef kitle tanımı ve analizinin yapılması, Gestalt ve değişen görsel algı kuramlarını öğretmek, ulaşılan son uygulamaları incelemek ve kavratmak, sergi ve fuar alanlarında grafik tasarım, tanıtım ve reklam açısından analiz, sergi ve fuar yapılan mekânların analizi, Gestalt ve değişen görsel algı kuramları.